28 Eylül 2013 Cumartesi

Leylâ ‘yı Sorma Benden

Oysa Mecnun bütün deliliği almış gitmiş
Kupkuru bir hayat kalmış ve adeta oyun bitmiş
                                                           Sezai Karakoç

oyun bitti âh mecnun, gündüzlerden kovuldum
durmadan üşüyorum dolaştığın çöllerde.
ardından kavrularak ateşlerde yol buldum
sabahları avladım can aştığın çöllerde,
ve işte oyun bitti, gündüzlerden kovuldum…

        gel, son seherler de uçuşup gitti
        kuru hayat kaldı ve zaman bitti.
        bırak rüyaları, düşleri bırak!

âh mecnun deliliği alıp gitme elimden
neylesin beni şimdi yalnızlığımın yası.
bilmelisin, gökleri tutmak istiyorum ben…
kuşattığın ufkumu vurmuş yarin hülyası,
ne olur deliliği alıp gitme elimden

        yoksa topal kalan aklıma güler
        ruhumu delerek geçen süngüler.
        haberci son kuşlar lânetlendi bak!

şaşmışım neyim kimim Leylâ ‘yı sorma benden
ne gelen var öteden, ne haber var gidenden

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder